মই প্ৰৱেশ কৰিছো :

অসম চৰকাৰ উচ্চতৰ শিক্ষা ৰাষ্ট্ৰীয় উচ্চতৰ শিক্ষা অভিযান

নিৰপেক্ষ পদক্ষেপ

নিৰপেক্ষ পদক্ষেপ

উত্তৰ-পূব ভাৰতৰ বিভিন্ন সংস্কৃতিৰে পৰিপূৰ্ণ এখন ৰাজ্য অসম। আৰু যিহেতু বিভিন্ন জনগোষ্ঠী, বিভিন্ন সংস্কৃতি আৰু বিভিন্ন আৰ্থ-সামাজিক পৰ্যায়ৰ লোকেৰে অসম গঠিত, গতিকে শিক্ষাই অসমৰ জনগণৰ বাবে বৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা গ্ৰহণ কৰিছে। শিক্ষাই মানুহৰ জীৱন ধাৰণ উন্নত কৰে আৰু সমাজৰ কল্যাণ সাধে। সঠিক জীৱন প্ৰণালীৰ বাবে আৱশ্যকীয় গুণৰাশিৰে সৈতে ই আমাক শিক্ষিত কৰি তোলে।

            উচ্চ শিক্ষা বিভাগৰ অধীনত অসম ৰাষ্ট্ৰীয় উচ্চতৰ শিক্ষা অভিযানে বিভিন্ন গুৰুত্বপূৰ্ণ উপাদানসমূহৰ মাধ্যমেৰে গৱেষণা আৰু উন্নয়নৰ কাৰণে শিক্ষাক সহজলভ্য কৰাত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিছে। সকলোতকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ উপাদানসমূহৰ এটা হৈছে নিৰপেক্ষ পদক্ষেপ(উপাদান ৯)।নিৰপেক্ষৰ অৰ্থ হল সফলতাৰ বাবে সকলোৰে প্ৰয়োজনীয়তাখিনি প্ৰত্যেককে প্ৰদান কৰা। শিক্ষাৰ ক্ষেত্ৰত ই বুজায় যে, শিক্ষাগত অৰ্হতা/যোগ্যতা অৰ্জনৰ বাবে কোনো ব্যক্তিগত বা সামাজিক বাধা হব নোৱাৰে আৰু সেয়ে প্ৰত্যেক ব্যক্তিয়ে অন্তত কৌশলৰ বুনিয়াদী পৰ্যায় পায়। অসমত নিৰপেক্ষৰ অধীনত বহুতো পদক্ষেপ লোৱা হৈছে।

উপাদান-৯ (নিৰপেক্ষ পদক্ষেপ)ৰ অধীনত ৰাষ্ট্ৰীয় উচ্চতৰ শিক্ষা অভিযান অসমে লোৱা পদক্ষেপসমূহ-

অক্ষমসকলৰ অনুকূল সুবিধা পাঁচখন শিক্ষানুষ্ঠানত।

মহিলা আৰু বিশেষভাৱে সক্ষম শিক্ষাৰ্থীৰ বাবে দুখন শিক্ষানুষ্ঠানত যাতায়তৰ ব্যৱস্থা কৰা।

চাৰিখন শিক্ষানুষ্ঠানৰ বিদ্যালয়ৰসমাপ্তি প্ৰশিক্ষকলৈ প্ৰশিক্ষণৰ ব্যৱস্থা

১২খন শিক্ষানুষ্ঠানৰ বিদ্যালয়ৰ সমাপ্তি।

১২খন শিক্ষানুষ্ঠানত ভাষা পৰীক্ষাগাৰ।

নিৰপেক্ষ পদক্ষেপৰ অংশ হিচাপে, পাঁচখন প্ৰতিষ্ঠানে বিশেষভাৱে সক্ষম ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কল্যাণৰ অৰ্থে সম্পদ তৈয়াৰ কৰিবলৈ অনুদান লাভ কৰে। এই প্ৰতিষ্ঠানকেইখনক বিশেষভাৱে সক্ষম ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ বাবে যন্ত্ৰ বা আহিলাপাতি ক্ৰয় কৰিবলৈ আৰু চৌহদৰ ভিতৰতেই তেওঁলোকৰ অনুকূল শৌচালয় বনোৱাৰ নিৰ্দেশ দিছিল। ভাষাৰ স্পষ্টতাৰ ক্ষেত্ৰত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ ক্ষমতা বঢ়াবৰ বাবে ১২খন শিক্ষানুষ্ঠানত অনুদান দিয়া হৈছিল যাতে ৰাষ্ট্ৰীয় উচ্চতৰ শিক্ষা অভিযান, অসমৰ অধীনত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে এই প্ৰতিষ্ঠানকেইখনত ভাষা গৱেষণাগাৰ প্ৰতিষ্ঠা হয় পৰিবহনৰ ক্ষেত্ৰত এটা নতুন যোজনাও পাইলট প্ৰজেক্ট হিচাপে অসমৰ দুখন শিক্ষানুষ্ঠানত আৰ.ইউ.এছ.এ.ৰ অধীনত প্ৰদান কৰা হয়। তাৰোপৰি উচ্চ শিক্ষাৰ ক্ষেত্ৰত নতুনত্ব অনাৰো পদক্ষেপ লোৱা হয়, যাতে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নতুন জীৱিকা আদৰি লব পাৰে। অসমত চাৰিখন প্ৰতিষ্ঠানক বিশেষ ধাৰণা-ভিত্তিক প্ৰশিক্ষণ কাৰ্যসূচীৰে প্ৰশিক্ষণ দিয়াৰ বাবে আৰু পৰীক্ষণ স্কুলৰ অধীনত ১২খন মহাবিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীলৈ এনে ধৰণৰে প্ৰশিক্ষণ আগবঢ়োৱা হয়। মুঠ ২.৫ কোটি টকা অপক্ষপাতিত্বমূলক পদক্ষেপৰ উপাদানৰ বাবে অনুমোদন হয়।